Uwaga! Druk nieaktualnyAktualny druk: ZWPU Zgłoszenie wierzytelności
ZWPU (archiwalny) Zgłoszenie wierzytelności

Druk ZWPU (archiwalny) Zgłoszenie wierzytelności

0(0)
2496
Wersja: 01.01.2016
Obowiązywał od 01.01.2016 do 22.10.2020

Do czego stosuje się ZWPU

Formularz zgłoszenia wierzytelności w postępowaniu upadłościowym obowiązuje od dnia 1 stycznia 2016 roku. 

Należy wskazać dane :

  • sygnatury sprawy, Sędziego (komisarza) oraz oznaczenie Sądu prowadzącego postępowanie,
  • upadłego, tj. jego imię i nazwisko lub nazwę,
  • wierzyciela lub w przypadku pełnomocnictwa - dane pełnomocnika, również ze wskazaniem jego adresu.

W części pierwszej należy wskazać tytuł wierzytelności wraz z jej kwotą lub wartością, odpowiednio w kategorii zaspokojenia I - IV (kategorie zostały zdefiniowane w art. 342 ust. 1 ustawy - Prawo upadłościowe). W części drugiej określa się wierzytelności nie będące wierzytelnością osobistą upadłego. W części trzeciej należy wskazać sposób obliczenia należności ubocznych, a w części czwartej - zabezpieczenia na majątku upadłego, związane ze zgłoszoną wierzytelnością. W części piątej określa się przedmiot zabezpieczenia, z którego wierzytelność podlega zaspokojeniu. W części szóstej formularza opisuje się stan sprawy, jeżeli co do wierzytelności toczy się postępowanie sądowe, administracyjne, sądowoadministracyjne lub przed sądem polubowym. Część siódma służy wskazaniu liczny posiadanych przez wierzyciela udziałów lub akcji w spółce będącej upadłym oraz ich rodzaj. W ostatniej, ósmej części wskazuje się dowody stwierdzające wierzytelność.

Wraz z formularzem należy złożyć odpis zgłoszenia wierzytelności.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie określenia wzoru pisemnego zgłoszenia wierzytelności oraz zakresu danych objętych zgłoszeniem wierzytelności za pośrednictwem rejestru (Dz.U. 2015 poz. 2240)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.