Uwaga! Druk nieaktualnyAktualny druk: PB-2a Zgłoszenie budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego do 70m2
ZRB-pB  (archiwalny) Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych powiat Bydgoszcz

Druk ZRB-pB (archiwalny) Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych powiat Bydgoszcz

0(0)
412
Wersja: 21.12.2012

Do czego stosuje się ZRB-pB

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek na drukach określonych przepisem prawa podpisany przez inwestora/ów lub osobę upoważnioną przez Inwestora (druk do pobrania ze strony internetowej lub w urzędzie). Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z uiszczoną opłatą skarbową. W zgłoszeniu należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia.
  • Załączniki:
    • oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w oryginale wypełnione na drukach ściśle określonych przepisem prawa. (druk do pobrania ze strony internetowej lub w urzędzie).
    • mapę zasadniczą z naniesioną lokalizacją szkice, rysunki zamierzenia budowlanego, a także pozwolenia, uzgodnienia i opinie wymagane przepisami szczegółowymi.

W przypadku zgłoszenia budowy instalacji zbiornikowej na gaz płynny z pojedynczym zbiornikiem o pojemności do 7,0m3 - przeznaczonych do zasilania instalacji gazowych w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych oraz przyłączy energetycznych wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych cieplnych i telekomunikacyjnych, projekt zagospodarowania działki lub terenu wraz z opisem technicznym, a w przypadku instalacji zbiornikowej, o której mowa powyżej projekt zagospodarowania działki budowlanej lub terenu uzgodniony z podmiotem właściwym do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych. Budowa przyłączy wymaga sporządzenia planu sytuacyjnego na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. UWAGA: Zgłoszenie dokonania budowy przyłączy jest indywidualnym wyborem inwestora (art. 29 a - ustawa prawo budowlane). Zgłoszenia można dokonać na podstawie art. 30 albo zrealizować bez obowiązku zgłoszenia w organie administracyjno- budowlanym przy zastosowaniu przepisów prawa energetycznego albo o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.

Termin załatwienia sprawy:
Do wykonania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni organ nie wniesie sprzeciwu nie później niż po upływie 2 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy inwestora, albo z przyczyn niezależnych od organu. Sposób załatwienia sprawy: W razie stwierdzenia nieprawidłowości lub braków, inwestor zostaje zobowiązany postanowieniem do ich usunięcia w wyznaczonym terminie.

W sytuacji nieuzupełnienia zgłoszenia we wskazanym terminie wydawana jest decyzja sprzeciwu. Organ wnosi sprzeciw również w przypadku jeżeli:

  • zgłoszenie dotyczy budowy lub wykonania robót budowlanych objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
  • budowa lub wykonanie robót budowlanych objętych zgłoszeniem narusza ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz inne przepisy,
  • zgłoszenie dotyczy budowy tymczasowego obiektu budowlanego w miejscu, w którym taki obiekt istnieje. Postanowienia wydawane w toku prowadzonego postępowania administracyjnego, decyzje sprzeciwu wydawane w trybie administracyjnym Wydział Budownictwa przesyła do inwestora listem poleconym za dowodem doręczenia. W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 1409 z późniejszymi zmianami), Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2013 r. poz. 267 z późniejszymi zmianami).

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.