WoWDT-L Wniosek o dokonanie zmiany / wydanie / wpisanie/wykreślenie adnotacji / dopisanie/wykreślenie współwłaściciela / wydanie potwierdzonej kserokopii dowodu rejestracyjnego Lublin

Druk WoWDT-L Wniosek o dokonanie zmiany / wydanie / wpisanie/wykreślenie adnotacji / dopisanie/wykreślenie współwłaściciela / wydanie potwierdzonej kserokopii dowodu rejestracyjnego Lublin

0(0)
1358
Wersja: 06.08.2020
Obowiązuje od 03.12.2018

Do czego stosuje się WoWDT-L

Na wniosek właściciela pojazdu, na okres konieczny do wykonania tablicy (tablic) rejestracyjnej (wtórnika), ale nie dłuższy niż 30 dni organ rejestracyjny może wydać pozwolenie czasowe oraz tymczasowe tablice rejestracyjne, które należy zwrócić przy odbiorze wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych.

Po wykonaniu tablic rejestracyjnych właściciel pojazdu zgłasza się na salę obsługi klienta przedkładając do obioru tablic rejestracyjnych:

  • dowód osobisty (do wglądu),
  • dowód rejestracyjny,
  • kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
  • oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające kradzież bądź zagubienie tablic (tablicy) rejestracyjnych, złożone przez właściciela pojazdu,
  • w przypadku wniosku o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej do odbioru tablicy konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
  • dowód uiszczenia opłaty za wydanie kompletu znaków legalizacyjnych,
  • jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli,

Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich kradzieży:

  • dowód osobisty (do wglądu),
  • dotychczasowy dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych,
  • w przypadku kradzieży jednej tablicy rejestracyjnej konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
  • jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.

Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich zagubienia

  • dowód osobisty (do wglądu),
  • dotychczasowy dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, potwierdzające zgubienie tablic rejestracyjnych, złożone przez właściciela pojazdu,
  • w przypadku zagubienia jednej tablicy rejestracyjnej konieczne jest przedłożenie drugiej tablicy rejestracyjnej,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
  • jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.

Wydanie tablic rejestracyjnych z nowym numerem rejestracyjnym z powodu ich zniszczenia

  • dowód osobisty (do wglądu),
  • dotychczasowy dowód rejestracyjny,
  • tablice (tablica) rejestracyjne,
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC,
  • jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności to wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 137, poz. 968 z poźn. zm.), Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 1282 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2003 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. z 2003 r. Nr 230, poz. 2302 z późn. zm), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 22 maja 2013 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2013 r., poz. 617), Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu (Dz. U. z 2006 r. Nr 59, poz. 421), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 października 2003 r. w sprawie warunków i trybu wydawania kart pojazdów, wzoru karty pojazdu oraz jej opisu (Dz. U. z 2003 r. Nr 189, poz. 1858 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 września 2003 r. w sprawie dokumentów stanowiących podstawę wpisu danych do karty pojazdu oraz czynności jednostek zajmujących się dystrybucją, przechowywaniem i wydawaniem kart pojazdów (Dz. U. z 2003 r. Nr 189, poz. 1857 z późn. zm.), Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaków legalizacyjnego (Dz.U. z 2012 r., poz. 481), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. z 2006 r. Nr 40, poz. 275), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 czerwca 2004 r. w sprawie trybu dokonywania w dowodach rejestracyjnych pojazdów mechanicznych adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 145, poz. 1542).

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.