WoPDM Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego

Druk WoPDM Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego

4.7(3)
3296
Wersja: 29.05.2013

Do czego stosuje się WoPDM

Dodatek mieszkaniowy przysługuje:

  • najemcom oraz podnajemcom lokali mieszkalnych,
  • osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych, do których przysługuje im prawo,
  • osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach stanowiących ich własność i właścicielom samodzielnych lokali mieszkalnych,
  • innym osobom, które mają tytuł prawny do tego lokalu i ponoszą wydatki, związane z jego zajmowaniem,
  • osobom, które zajmują lokal bez tytułu prawnego, oczekujących na przysługujący im lokal zamienny albo socjalny. 

Osoby ubiegające się o przyznanie dodatku mieszkaniowego powinny złożyć wniosek o przyznanie podatku mieszkaniowego osobiście we właściwym urzędzie miasta lub gminy.

Wymagane dokumenty:

  • kwota dochodu z ostatnich 3 pełnych miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku (zaświadczenie z pracy, odcinek od emerytury/renty, zaświadczenie z urzędu pracy),
  • wysokość poniesionych wydatków na mieszkanie w miesiącu, w którym składany jest wniosek,
  • fakturę ze energię elektryczną za ostatni okres rozliczeniowy (w przypadku braku centralnego ogrzewania i wody).

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. Nr 71, poz. 734 z późn. zm.) reguluje zasady i tryb przyznawania, ustalania wysokości i wypłacania dodatków mieszkaniowych, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001r. w sprawie dodatków mieszkaniowych (DZ.U. Nr 156, poz.1817), Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 kwietnia 2013r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzania wywiadu. (Dz.U. z dnia 22 maja 2013r. poz.589)

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
ePUAP
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.