VAT-28/A (2) (archiwalny) Przyjęcie kaucji gwarancyjnej

Druk VAT-28/A (2) (archiwalny) Przyjęcie kaucji gwarancyjnej

0(0)
494
Wersja: (2)
Obowiązywał od 01.01.2017 do 31.10.2019

Do czego stosuje się VAT-28/A (2)

Kaucja gwarancyjna jest zabezpieczeniem zapłaty podatku w związku z dokonywaniem dostaw towarów wrażliwych wymienionych w załączniku nr 13 do ustawy o VAT.

Wniosek VAT-28 wraz z załącznikami należy złożyć w przypadku przyjęcia, przedłużenia terminu ważności, podwyższenia wysokości, zmiany formy lub zwrotu kaucji gwarancyjnej.

VAT-28/A stanowi załącznik w przypadku przyjęcia kaucji gwarancyjnej. Gdy składana kaucja gwarancyjna obejmuje więcej niż jedną gwarancję bankową lub więcej niż jedną gwarancję ubezpieczeniową, lub więcej niż jedno upoważnienie organu podatkowego należy złożyć kolejny załącznik (załączniki) VAT-28/A i oznaczyć odpowiednim numerem załącznika w ogólnej liczbie składanych załączników VAT-28/A. W kolejnych załącznikach należy wypełnić wyłącznie poz. 1 i 4 oraz odpowiednio część A.2, A.3 lub A.4.

Kaucja gwarancyjna jest zwracana na rachunek podmiotu w banku mającym siedzibę na terytorium kraju lub na rachunek tego podmiotu w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem, wskazany we wniosku w sprawie przyjęcia kaucji gwarancyjnej, albo na inny rachunek w takim banku lub w takiej kasie, wskazany przez ten podmiot po złożeniu tego wniosku.

Podstawa prawna

- Art.105b ust. 1a, 3a i 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą"; - Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie wzoru wniosku w sprawie kaucji gwarancyjnej (Dz.U. 2016 poz. 2303).

Nota prawna

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji.

Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Płatny
Eksport do XML
Eksport do PDF

Zostań resellerem fillup

Dołącz do programu resellerskiego i zostań specjalistą od przyjaznych formularzy, e-deklaracji i e-administracji, ponieważ fillup to formalności wypełnione.