UPL-1P (1) Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej

Wersja: (1) | Pobrań: 43321 | Obowiązuje od: 2016-01-01
4 5 | Głosów: 1
Twoja ocena: Brak Średnia: 4 (1 głos)

Opis: UPL-1P (1) Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej

Wzór formularza obowiązuje od 1 stycznia 2016 roku.

UPL-1P stanowi wzór pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w formie pisemnej. Pełnomocnictwo to dotyczy deklaracji składanych w formie papierowej. Pełnomocnictwo może złożyć podatnik, płatnik lub inkasent. Ww. podmioty podają w pełnomocnictwie (UPL-1P) identyfikator podatkowy NIP albo numer PESEL (poz. 1 wzoru). Pełnomocnictwo jest składane do organu podatkowego w sprawach podatku, którego dana deklaracja dotyczy (art. 80a § 2 ustawy – Ordynacja podatkowa).

W części B.1. wzoru pełnomocnictwa (UPL-1P) podaje się dane podatnika, płatnika, inkasenta, który ustanawia pełnomocnika; nazwę pełną albo nazwisko i pierwsze imię, w zależności od rodzaju podmiotu (podmiot niebędący osobą fizyczną albo podmiot będący osobą fizyczną).
W części B.2. podaje się adres siedziby/aktualny adres miejsca zamieszkania podatnika, płatnika, inkasenta.
W części B.3. podaje się dane kontaktowe podatnika, płatnika, inkasenta – telefon, faks e-mail.
W części D wzoru pełnomocnictwa (UPL-1P) podaje się okres obowiązywania pełnomocnictwa; wpisuje się datę, od której jest ważne pełnomocnictwo oraz datę, do której jest ważne pełnomocnictwo.
Część E zawiera oświadczenie podatnika, płatnika, inkasenta o upoważnieniu osoby wymienionej w części C do podpisywania deklaracji.

Podstawa prawna:

Art. 80a § 2a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.);
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw (Dz.U. 2015 poz. 2337) - załącznik nr 1.

Formularze archiwalne:

Podobne formularze:

Grupa formularzy:

Nota prawna:

PAMIĘTAJ! Gdy wypełnisz formularz - przeczytaj go uważnie w wersji ostatecznej lub skonsultuj się ze specjalistą! Udostępnione przez nas wzory druków, formularzy, pism, deklaracji lub umów należy zawsze właściwie przetworzyć, uzupełnić lub dopasować do swojej sytuacji. Pamiętaj, że podpisując dokument kształtujesz nim swoje prawa lub obowiązki, zatem zachowaj należytą uwagę przy zmianach i jego wypełnianiu. Ze względu na niepowtarzalność każdej czynności, samodzielnie lub na podstawie opinii specjalisty musisz ocenić, czy wykorzystany formularz zastał zastosowany przez Ciebie odpowiednio do stanu faktycznego, prawnego lub zamierzonego celu.

Format XML dla programistów:

Komentarze użytkowników:

Dodaj Twój komentarz

Treść tego pola jest prywatna i nie będzie udostępniana publicznie.
 
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.